• مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی
  • 20 اردیبهشت 1404
مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی
  • صفحه اصلی
  • معرفی مرکز
    • تاریخچه
    • رسالت و اهداف
    • حوزه فعالیت مرکز
    • اساسنامه
    • افیلیشن مرکز
  • مدیریت مرکز
    • رئیس مرکز
    • معاون پژوهشی
    • شورای پژوهشی
  • طرح های پژوهشی
    • فرآیند ارسال و تصویب
    • بازه های زمانی
      • سال 1396
      • سال 1397
      • سال 1400
      • سال 1401
    • چک لیست داوری
    • معیارهای رتبه بندی
    • طرح های مرکز
      • طرح های مصوب
      • طرح های خاتمه یافته
  • محتواهای آموزشی
    • مجلات تخصصی حوزه آموزش پزشکی
      • مجلات داخلی
      • مجلات خارجی
    • مطالب مفید
  • انتشارات
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • محتواهای آموزشی

محتواهای آموزشی

در این قسمت تعدادی از مقالاتی که برای انجام پژوهش در زمینه آموزش پزشکی کمک کننده هستند، جمع آوری شده اند.

 

 

الف) مقالاتی که در خصوص ماهیت پژوهش در آموزش بحث می کنند:

<![if !supportLists]>1.     <![endif]>Albert M, Hodges B, Regehr G. Research in medical education: balancing service and science. Adv Health Sci Educ Theory Pract 2007;12(1):103-15.

<![if !supportLists]>2.     <![endif]>Norman G. Editorial - how bad is medical education research anyway? Adv Health Sci Educ Theory Pract 2007;12(1):1-5

<![if !supportLists]>3.     <![endif]>Cook DA, Bordage G, Schmidt HG. Description, justification and clarification: a framework for classifying the purposes of research in medical education. Med Educ 2008;42(2):128-33.

<![if !supportLists]>4.  <![endif]>Ringsted C, Hodges B, Scherpbier A. The research compass: an introduction to research in medical education: AMEE Guide no. 56. Med Teach 2011;33(9):695-709.

<![if !supportLists]>5.     <![endif]>Norman G. Fifty years of medical education research: waves of migration. Med Educ 2011;45(8):785-91.

<![if !supportLists]>6.     <![endif]>Gibbs T, Durning S, Van Der Vleuten C. Theories in medical education: towards creating a union between educational practice and research traditions. Med Teach 2011;33(3):183-7.

<![if !supportLists]>7.     <![endif]>Nuthalapaty FS, Casey PM, Cullimore AJ, et al. To the point: a primer on medical education research. Am J Obstet Gynecol 2012;207(1):9-13

<![if !supportLists]>8.     <![endif]>Norman G. Happy bedfellows. Adv Health Sci Educ Theory Pract 2015;20(4):839-42.

<![if !supportLists]>9.     <![endif]>Norman G. A bridge too far. Adv Health Sci Educ Theory Pract 2016;21(2):251-6

<![if !supportLists]>10.  <![endif]>Bolander Laksov K, Dornan T, Teunissen PW. Making theory explicit – An analysis of how medical education research(ers) describe how they connect to theory. BMC Med Educ 2017;19;17(1):18.

 

<![if !supportLists]>11.  <![endif]>Norman G. Why? Adv Health Sci Educ Theory Pract 2017;22(3):577-580.

اخبار ویژه
 ارسال طرح های دومین فراخوان  طرح های پژوهش در آموزش 1401

ارسال طرح های دومین فراخوان طرح های پژوهش در آموزش 1401

مرکز تحقیقات آموزش پزشکی

  • بلوار کشاورز، خیابان نادری، خیابان حجت دوست، پلاک 57

  • تلفن : ۸۸۹۵۵۸۴۶--۸۸۹۵۴۸۹۳-۸۸۹۵۵۰۱۶
  • فکس :
  • ایمیل : hperc@tums.ac.ir

پیوندها

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزی
  • معاونت آموزشی
  • معاونت تحقيقات و فناوری
  • معاونت دانشجویی فرهنگی
  • معاونت بهداشت
  • معاونت فرهنگی
  • معاونت بین الملل
  • مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
  • معاونت آموزشی
  • دفتر ارتباط با دانش آموختگان

بازدید کنندگان

  • بازدید این صفحه : 160
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کل : 56378
  • بازدیدکنندگان آنلاین : 0


انتخاب حالت کور رنگی

با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی